mallutky prowadzi tutaj blog rowerowy

Na Kole

Wpisy archiwalne w kategorii

Do 050 km

Dystans całkowity:12507.49 km (w terenie 2089.20 km; 16.70%)
Czas w ruchu:643:37
Średnia prędkość:19.43 km/h
Maksymalna prędkość:116.28 km/h
Suma podjazdów:87952 m
Liczba aktywności:376
Średnio na aktywność:33.26 km i 1h 42m
Więcej statystyk

Bad Reichenhall (Bawaria)

  • DST 33.63km
  • Teren 8.00km
  • Czas 02:04
  • VAVG 16.27km/h
  • Podjazdy 201m
  • Sprzęt Haibike
  • Aktywność Jazda na rowerze
Środa, 14 sierpnia 2019 | dodano: 19.08.2019

Miała to być ostatnia jazda podczas tegorocznego urlopu. Postanowiłem z rana wyskoczyć do Bad Reichenhall miasta uzdrowiskowego leżącego w sąsiedztwie Aufham. Dojechałem tak jak dwa razy wcześniej do Piding, skąd trasą rowerową pojechałem prosto do Bad Reichenhall po drodze przejeżdżająca przez most Staufenbrücke na rzece Saalach. Bad Reichenhall jest otoczone górami i w przeszłości było miejscem produkcji soli, znajdowała się tam warzelnia ze źródeł solankowych. Po objechaniu centrum miasta pojechałem w kierunku dolnej stacji kolei linowej Predigtstuhl. Jest to najstarsza oryginalnie działająca kolei linowa, powstała w 1928 r. Do domu wracałem przez Bayerisch Gmain i Groß Gmain pomiędzy którymi biegnie granica niemiecko-austriacka. Nawet nie zauważyłem jak przekroczyłem ją dwukrotnie i ponownie znalazłem się w Niemczech w Marzoll. Potem jeszcze została mi jazda wzdłuż rzeki Saalach, przejazd przez Piding i Jechling w stronę domu i ostatni podjazd do Hölbinger Alm. Trasa była w większości asfaltowa (nawet część ścieżek rowerowych było wyasfaltowanych), ale znalazły się też odcinki szutrowe najczęściej w czasie jazdy wzdłuż rzeki.


Widok na Alpy ze Staufenbrücke


Bad Reichenhall


Ratusz w Bad Reichenhall


Rynek w Bad Reichenhall


Bad Reichenhall


Alte Saline w Bad Reichenhall


Alte Saline w Bad Reichenhall




Kolej linowa Predigtstuhl


Bayerisch Gmain


Bayerisch Gmain


Bayerisch Gmain


Piding - podobają mi się te malunki na domach



Kategoria Wycieczki, Do 050 km

Ainring - wokół Högl (Bawaria)

  • DST 30.01km
  • Teren 5.00km
  • Czas 01:39
  • VAVG 18.19km/h
  • Podjazdy 216m
  • Sprzęt Haibike
  • Aktywność Jazda na rowerze
Poniedziałek, 12 sierpnia 2019 | dodano: 18.08.2019

Kolejna urlopowa poranna wycieczka po Bawarii. Pomimo niesprzyjającej pogody (chłód, wiatr i chmury zapowiadające deszcz) ruszyłem z Aufham bocznymi uliczkami po lokalnych trasach rowerowych i przez Jechlichg i Piding dojechałem do rzeki Saalach, która na tym odcinku stanowi granicę pomiędzy Niemcami a Austrią. Po krótkiej jeździe wzdłuż rzeki po niemieckiej stronie przejechałem mostem pieszo-rowerowym na stronę austriacką, żeby po ok 3 km kolejnym mostem wrócić na stronę niemiecką w Hammerau. Potem przez Ainring, która to miejscowość jest siedzibą gminy, podziwiając bawarski krajobraz dojechałem do Vachenlueg. Tu trochę zaskoczył mnie 14% podjazd na długości ok 700 m, ale udało się bez większych problemów podjechać i potem już było praktycznie z górki. Dojechałem do prawie do Anger i zdecydowałem się, mimo niesprzyjającej pogody (padająca mżawka) dołożyć jeszcze kilka kilometrów i podjechać do Höglwörth, gdzie na półwyspie nad jeziorem Höglwörther znajdują się zabytkowe budynki w których kiedyś mieścił się klasztor Augustianów. Z stamtąd wróciłem już prosto do Aufham pokonując ostatni podjazd do domu. Po porocie do domu i sporzeniu na mapę okazało się, że po środku znajduje się góra Högl o wysokości 827 mnpm. Można uznać, że wycieczka wokół Högl była udana.


Niskie chmury nad górami w Aufham


Niskie chmury nad górami w Aufham


Rzeka Saalach


Most pieszo-rowerowy na granicy niemiecko-austriackiej


Powrót na stronę niemiecką


Bawarski krajobraz za Ainring


Bawarski krajobraz za Ainring


Początek podjazdu w Vachenlueg


Klasztor w Höglwörth


Wjazd do klasztoru



Kategoria Wycieczki, Do 050 km

Novigrad (Istria)

  • DST 39.40km
  • Teren 9.00km
  • Czas 02:25
  • VAVG 16.30km/h
  • Podjazdy 372m
  • Sprzęt Haibike
  • Aktywność Jazda na rowerze
Czwartek, 8 sierpnia 2019 | dodano: 16.08.2019

Kolejna wycieczka rowerowa, tym razem do Nowogardu (po włosku Cittanova). Pojechałem tym razem lokalną drogą przez Červar do Červar-Porat, potem kawałek trasą rowerową, którą jechałem już pierwsego dnia w kierunku Vabrigi. Od Valbrigi do Novigradu znowu asfaltem przez Frata, Tar i Antenal. Trasa na odcinku od Taru do Novigradu bardzo ciekawa. Najpierw, ponieważ wybrałem drogę lokalną w kierunku St. Blek, po drodze był świetny zjazd, który na końcu kończył się bardzo stromym odcinkiem i ostrym zakrętem, potem przejeżdżałem mostem przez zalew, do której wpływa rzeka Mirna i wspiąłem się do Novigradu. W Novigradzie przerwa, odpoczynek w porcie, krótkie zwiedzanie miasta i powrót tym razem główną drogą z podjazdami serpentynami drogą 75 w kierunku Taru. Z Taru pojechałem w stronę Novej Ves’i i tam wjechałem na Parenzanę – trasę rowerową poprowadzonej po śladzie kolejki wąskotorowej z Triestu do Porecu. Trasa jest na tym odcinku szutrowa i fajnie się nią jedzie, ale niestety Chorwaci nie pomyśleli rozwiązaniu sposobu przejazdu przez drogę 75. Jest to główna droga, prowadząca od Novigradu do Vrsaru i do Klostaru nad Limskim Kanałem i nie można jej łatwo przekroczyć. Drogą tą porusza się dużo aut co utrudnia dostanie się na drugą stronę, a dodatkowo z obu stron znajdują się rowy odwadniające, i trzeba przenieść rower, żeby je przekroczyć. Ale po kilku chwilach oczekiwania udało się znaleźć lukę i przebiec na drugą stronę i dojechać do końca/początku Parenzany. To był najmniej przyjemny fragment trasy. Potem szybki przejazd przez Špadići do domu, śniadanko i wycieczka z rodziną do Puli.


Tar


Laguna niedaleko Novigradu, do której wpływa rzeka Mirna


Droga przez lagunę i most na rzecze Mirna


Port w Novigradzie


Novigrad


Novigrad


Novigrad - ratusz


Novigrad, kościół św. Pelagiusza i Maksymiliana z kampanilą


Novigrad - nabrzeże



Relive 'Morning Aug 8th'


Kategoria Wycieczki, Do 050 km

Limskij Kanał (Istria)

  • DST 45.58km
  • Teren 18.00km
  • Czas 02:23
  • VAVG 19.12km/h
  • Podjazdy 216m
  • Sprzęt Haibike
  • Aktywność Jazda na rowerze
Środa, 7 sierpnia 2019 | dodano: 16.08.2019

Trzecia wycieczka tym razem w kierunku południowym nad Limski Kanał. Jest to szerokie ujście rzeki Lim, które przypomina norweski fiord. W starożytności stanowił on granicę pomiędzy rzymskimi prowincjami Italią i Dalmacją. Po starcie pojechałem w kierunku ujścia kanału przez Poreč, Funtanę i Vrsar. Trasa mimo, że wiodła wzdłuż głównej drogi to jednak dzięki ścieżce prowadzącej wzdłuż drogi, poboczem, nie była zbyt uciążliwa.
We Vrsarze swój początek miała trasa rowerowa prowadząca wzdłuż kanału i w zasadzie od początku aż do Kloštaru prowadziła drogą szutrową równolegle do kanału. Niestety z uwagi na drzewa rosnące między ścieżką a kanałem, żeby zobaczyć jego urok trzeba było parokrotnie odbić od trasy i dojechać do punktów widokowych. Początkowo trasa prowadzi ścieżką edukacyjną wśród gajów oliwnych, co pozwala poznać różne gatunki oliwek.
Powrót znowu w dół w stronę wybrzeża przez Flengi i znane mi już wcześniej Fuškulin i Mugebę, i dalej wzdłuż brzegu trasą od Zelenej Laguny przez Porec do domu.



Vrsar


Vrsar


Limski Kanał


Limski Kanał widok w stronę ujścia


"Olej z oliwek jest lekarstwem"


Drzewa oliwkowe






Poreč







Relive 'Morning Aug 7th'


Kategoria Do 050 km

Bacva (Istria)

  • DST 36.93km
  • Teren 1.00km
  • Czas 01:50
  • VAVG 20.14km/h
  • Podjazdy 238m
  • Sprzęt Haibike
  • Aktywność Jazda na rowerze
Wtorek, 6 sierpnia 2019 | dodano: 16.08.2019

Kolejny poranny wyjazd rowerowy. Plusem wczesnych porannych wyjazdów było to, że nie było jeszcze tak gorąco jak w okolicach południa i popołudniu. Tym razem zaplanowałem trasę w zasadzie w 100% asfaltem i w większości mało uczęszczanymi drogami.
Tym razem wybrałem się bardziej w głąb półwyspu do Bacvy. Miejsce nie było jakieś szczególne, było jednak najwyższe na zaplanowanej trasie, więc, żeby tam dotrzeć trzeba było odrobinę popedałować, wysiłek wynagradzały widoki. Po krótkiej przerwie w Bacvie. Ruszyłem w dół asfaltem przez małe miejscowości Žbandaj, Radmani, Fuškulin i Mugeba dotarłem w okolice aquaparku Aquacollors i do Adriatyku. Potem Wzdłuż brzegu morza przez centrum Poreča i Špadići wróciłem do domu.

Bacva







Relive 'Morning Aug 6th'


Kategoria Wycieczki, Do 050 km

Laterna (Istria)

  • DST 27.47km
  • Teren 13.00km
  • Czas 01:35
  • VAVG 17.35km/h
  • Podjazdy 188m
  • Sprzęt Haibike
  • Aktywność Jazda na rowerze
Poniedziałek, 5 sierpnia 2019 | dodano: 16.08.2019

Pierwsza poranna jazda w czasie chorwackiej części tegorocznych wakacji spędzanych w Poreču na półwyspie Istria. Trasy były zaplanowane wcześniej na Bikemap’ie ale z opcją ich zmiany w razie niesprzyjających okoliczności lub znalezienia ciekawych miejsc w jej pobliżu.
Ruszyłem z Poreča a właściwe z Mali Maj i wzdłuż brzegu morza drogami gruntowymi dojechałem przez Červar-Porat do miasteczka Vabriga, okazało się, że po mojej zaplanowanej trasie wyznaczona jest trasa rowerowa, co znacznie ułatwiło mi nawigację, bo mogłem opierać się na jej oznaczeniu w terenie. Do centrum Vabrigi był dość długi asfaltowy podjazd. W Vabridze zainteresowałem się znajdującym się w oddali malutkim półwyspem do którego prowadził długi zjazd. Ruszyłem w tamtą stronę i dojechałem do kempingu Lanterna i do końca półwyspu, gdzie był dobry widok na znajdujący się po drugiej stronie zatoki Novigrad. Jak było z górki to z powrotem musiało być pod górkę i do dalej bo aż do Taru. Potem zacząłem się kierować do domu i znowu gruntowymi drogami jechałem w kierunku Poreča. Niestety w połowie drogi na mojej trasie wrósł tor do gokartów i niestety musiałem zjechać na główną drogę prowadzącą do Poreča. Na szczęście ruch nie był jeszcze duży a kierowcy mijali mnie z dużym zapasem. Trasa nie myła długa ok 27,5 km ale na początek bardzo przyjemna.


Na Istrze i w Poreču widać wpływy włoskie. Zarówno nazwy większości miejscowości jak i ulic i budynków użyteczności publicznej są zarówno po chorwacki jak i po włosku.


Adriatyk w Poreču o poranku

Trasa w kierunku Červar-Porat. Po drodze wzdłuż brzegu mijałem wiele beach barów, niestety z uwagi na porę z reguły były jeszcze  zamknięte.


Červar-Porat


Koniec półwyspu, na którym jest kemping Lanterna


Widok w kierunku Novigradu

Relive 'Morning Aug 5th



Kategoria Wycieczki, Do 050 km

Na dworzec do SZ

  • DST 26.23km
  • Teren 2.00km
  • Czas 01:02
  • VAVG 25.38km/h
  • Podjazdy 203m
  • Sprzęt Haibike
  • Aktywność Jazda na rowerze
Sobota, 27 lipca 2019 | dodano: 27.07.2019

Do Zabrza na dworzec kolejowy asfaltem z Chropaczowa przez Lipiny (SW), Chebzie i Rudę Południową (SL), Zaborze (SZ). Powrót przez Biskupice (SZ), Karb, Szombierki (SY), Orzegów, Godulę (SL), Lipiny i Chropaczów (SW). Powrót też asfaltem z wyjątkiem przejazdu przez Park Fazaniec w Szombierkach i powrotnego odcinka z Lipin do Chropaczowa.


Ruda Chebzie -  pamiątkowy tramwaj zabytkowy


Zabrze - Sztolnia Królowa Luiza - była kopalnia Królowa Luiza (Königin Luise Grube na cześć Królowej Luizy Pruskiej), po 1945 KWK Zabrze. Tu przy wysokim na 31 m Szybie „Carnall" ma początek trasa turystyczna, na którą składa zabytkowa Łaźnia Łańcuszkowa kopalni „Królowa Luiza”, 100-letnia parowa maszyna wyciągowa wyprodukowana w 1915 r. w hucie Prinz Rudolf w Dülmen oraz wystawy tematyczne opisujące losy największej ze śląskich kopalń oraz dzieje elektryfikacji i modernizacji górnictwa węglowego. Tu też ma swój początek 1,5 km trasa turystyczna prowadząca wyrobiskami Głównej Kluczowej Sztolni Dziedzicznej do szybu „Wilhelmina” przy ul. Sienkiewicza w Zabrzu.


Zabrze - CK Wiatrak - niezależne centrum kultury https://wiatrak.art.pl. Budynek wybudowano w 1872 roku – do 1945 była m.in. tam  kantyna górnicza Konsumverain Luize Grube i kopalniana straż pożarna.


Zabrze - DB Cargo - zabytkowa lokomotywa TY-2 5680


Zabrze - Hotel Monopol (do 1945 r. Hotel Admiralspalast) zabytkowy budynek z 1927 r., przebiega pod nim Główna Kluczowa Sztolnia Dziedziczna


Zabrze - ul. Wolności


Zabrze - budynek Śląskiego Uniwersytetu Medycznego przy pl. Dworcowym


Zabrze – gmach poczty. Dawny gmach poczty cesarskiej wzniesiony w latach 1909-1911.


Zabrze - pomnik Karola Miarki


Zabrze - Urząd Miasta (wcześniej Dyrekcja Huty Donnersmarck). Budynek wybudowany w 1907 r.


Lipiny - pole kukurydzy


Lipiny - hałda pocynkowa



Relive 'Morning Jul 27th'



Kategoria Wycieczki, Do 050 km

SW-SO

  • DST 27.05km
  • Czas 01:14
  • VAVG 21.93km/h
  • Podjazdy 93m
  • Sprzęt Haibike
  • Aktywność Jazda na rowerze
Środa, 24 lipca 2019 | dodano: 24.07.2019

Do Sosnowca do pracy standardową trasą


Kategoria Transport, Do 050 km

SO-SW przez SBE i SI

  • DST 49.33km
  • Teren 8.00km
  • Czas 02:32
  • VAVG 19.47km/h
  • Podjazdy 322m
  • Sprzęt Haibike
  • Aktywność Jazda na rowerze
Środa, 24 lipca 2019 | dodano: 24.07.2019

Z pracy do domu okrężną trasą przez Sosnowiec, Będzin, Siemianowice, Chorzów i Bytom.


Sosnowiec Browar - przejazd pod torami kolejowymi inii 62 Sosnowiec Główny - Olkusz (w przeszłości końcowy odcinek historycznej Kolei Iwanogorodzko-Dąbrowskiej). Dość nisko trzeba się było schylić. Dla niezorientowanych Iwanogorod to obecny Dęblin :)


Kapliczka (Sosnowiec Browar)


Osiedle robotnicze (Czeladź Piaski)


Czeladź - park nad Brynicą


Siemianowice - odnawiany Pałac Donnersmarcków - barokowa brama z XVIII w.


Siemianowice - odnawiany Pałac Donnersmarcków


Siemianowice - odnawiany Pałac Donnersmarcków


Świętochłowice Chropaczów - wjazd na teren byłej kop. Śląsk


Świętochłowice Chropaczów - teren byłej kop. Śląsk (Schlesiengrube, od której cała miejscowość dekretem Króla Prus Wilhelma II otrzymała nazwę Schlesiengrube i która obowiązywała w latach 1909-1922.



Relive 'Afternoon Jul 24th'



Kategoria Wycieczki, Do 050 km

Terenowo po hałdach na Szombierkach i Żabich Dołach

  • DST 31.64km
  • Teren 24.00km
  • Czas 02:00
  • VAVG 15.82km/h
  • Podjazdy 167m
  • Aktywność Jazda na rowerze
Niedziela, 21 lipca 2019 | dodano: 21.07.2019

W Bytomiu między Łagiewnikami a Szombierkami zrewitalizowano hałdy. Powstały tam boiska, siłownie na wolnym powietrzu, a przede wszystkim ścieżki spacerowe i rowerowe wzdłuż rzeki Bytomki. Ścieżki są wysypane drobnym, żółtym tłuczniem, który jest w miarę ubity, więc jeździ się dość dobrze. Z uwagi na różnice wysokości zdarzają się długie podjazdy i zjazdy. Postanowiłem się tam trochę pokręcić i poznać ten teren  bardziej dokładnie. Przy okazji przejechałem ten na drugą stronę Bytomki, żeby zobaczyć staw i sprawdzić co tam ciekawego można znaleźć. Po drugiej stronie Bytomki przejechałem też obok pola golfowego i kierując się w stronę szybu Krystyna po terenie, gdzie kiedyś znajdowała się bocznica prowadząca do kopalni Centrum dojechałem do torów kolejowych przy stacji kolejowej w Bytomiu. Pojechałem wzdłuż torów, a w zasadzie wzdłuż toru kolei wąskotorowej prowadzącej od Bytomia do Miasteczka Śląskiego i dojechałem do przejścia służbowego przez tory - przechodząc na drugą (jeśli już ktoś musi) to zaleca się dużą ostrożność z uwagi na dużą liczbę torów, które trzeba przejść i przede wszystkim na jeżdżące od czasu do czasu pociągi. Potem objechałem dworzec kolejowy w Bytomiu i podjechałem do kościółka Św. Małgorzaty na wzgórzu Małgorzatki, który został ostatnio wyremontowany oraz na Rozbark na teren byłej kopalni Rozbark, gdzie znajduje się m.in. Teatr Tańca. Z Rozbarku było już blisko na Żabie Doły i na Dolinę Górnika w Chorzowie. Pokręciłem się tam trochę i przez Łagiewniki wróciłem do domu.
Dzisiejsza trasa była w znakomitej większości trasą terenową, bo i trasy na hałdach w Szombierkach jak i w większości na Żabich Dołach nawierzchnia była gruntowa lub  lub z tłucznia, gdy jechało się po śladzie zlikwidowanych linii kolejowych. Dodatkow dziś nie na moim Haibaiku tylko na Meridzie Juliet :)

Bytom - hałda w okolicach ul. Ostatniej


Bytom -  boiska na hałdzie w okolicach ul. Ostatniej


Bytom panorama


Zrewitalizowany teren między Szombierkami a Łagiewnikami w Bytomiu


Zrewitalizowany teren między Szombierkami a Łagiewnikami w Bytomiu




Bytomka - przed wojną granica między PL a DE


Szyb Krystyna i Ewa byłej kopalni Centrum


Szyb Krystyna i Ewa byłej kopalni Centrum


Kościół św. Małgorzaty na wzgórzu Małgorzatki


Była cechownia KWK Rozbark, obecnie Teatr Tańca + rzeźba górnika autorstwa  Waltera Tuckermanna - powstała w 1935 i perwotnie stała przy byłej kopalni "Centrum"


Bytom - Żabie Doły pola ze zbożem oraz linia kolejowa 131 łącząca Chorzów Batory z Tczewem i dalej z portami w Gdyni popularna "węglówka"


Chorzów Maciejkowice - polski ciężki schron bojowy nr 1 z 1936 r. wchodzący w skład Grupy Bojowej "Maciejkowice"



Relive 'Morning Jul 21st'


Kategoria Wycieczki, Do 050 km