Wycieczki
| Dystans całkowity: | 25302.13 km (w terenie 5600.70 km; 22.14%) |
| Czas w ruchu: | 1317:46 |
| Średnia prędkość: | 19.20 km/h |
| Maksymalna prędkość: | 116.28 km/h |
| Suma podjazdów: | 146738 m |
| Liczba aktywności: | 562 |
| Średnio na aktywność: | 45.02 km i 2h 20m |
| Więcej statystyk | |
Podlesie Most nad Mleczną
-
DST
52.09km
-
Teren
21.00km
-
Czas
02:41
-
VAVG
19.41km/h
-
VMAX
41.23km/h
-
Podjazdy
379m
-
Sprzęt RA2
-
Aktywność Jazda na rowerze
Kolejny dzień majówki i kolejny dzień na rowerze. Tym razem kierunek południowy - do Katowic Podlesia zobaczyć odnowiony most nad rzeka Mleczną. Ale najpierw po SW od apteki do apteki. Po zamówieniu lekarstw zaczynamy prawdziwą wycieczkę przez Chorzów Batory na Brynów pod Kopalnię Wujek. Odcinek od ul. Kolmanna do Brynowa to przyjemna jazda lasem. Pod kopalnią przy pomniku wydarzeń z grudnia 1981 r, chwila przerwy i dalej przez Brynów do lasu w okolicy Kolonii św. Huberta. Tam wjeżdżam na czerwony szklak rowerowy, który prowadzi mnie w zasadzie wyłącznie lasami przez Kostuchnę aż do samego Podlesia, do samego mostu nad rzeką Mleczną. Po krótkiej przerwie zaczynam powrót, przez Podlesie początkowo zwykłymi drogami, ale na szczęście dość spokojnymi, a potem znowu lasem do Zarzecza i dalej przez Starganiec do Kochłowic. Przed Zarzeczem w lesie zaskoczyło mnie stado saren. Było ich chyba z 10, przebiegły przede mną tak 20 m i zniknęły zanim zdążyłem wyjąć z torby telefon. Na koniec tylko podjazd pod górkę Kochłowicką i przez Zgodę, Magierę i Piaśniki dojeżdżam do domu.
Warto było się wybrać do lasu, bo i pogoda dopisała, a dodatkowo w lesie przyjemnie cicho, było słychać tylko moje opony na szutrze i śpiewające ptaki.
Przystanek Katowice Brynów i kopalnia Wujek z charakterystyczną wieżą wyciągową szybu Lechia
Pomnik poległych górników KWK „Wujek”
W lesie na czerwonym szlaku rowerowym
Zabytkowy most nad Mleczną w Katowicach Podlesiu. Wybudowany około 1898 r.
Leśne "ostępy" między Zarzeczem a Stargańcem.
Starganiec - kiedyś popularne kąpielisko a teraz miejsce odwiedzane głównie przez spacerowiczów i rowerzystów.
Relive 'Podlesie'
Kategoria Do 100 km, Wycieczki
Tarnowskie Góry i okolice
-
DST
78.44km
-
Teren
26.50km
-
Czas
03:53
-
VAVG
20.20km/h
-
VMAX
40.51km/h
-
Podjazdy
572m
-
Sprzęt RA2
-
Aktywność Jazda na rowerze
Przyszła majówka i w końcu dzisiaj udało się zrobić jakiś dłuższy wyjazd na kole i to nie transportowy tylko rekreacyjny. Zaczęło się źle, bo na Goduli po przejechaniu może 2 kilometrów, najechałem na jakieś rozbite szkło i po chwili musiałem kleić dętkę. Ale potem już na szczęście było OK. Przez Szombierki i Karb wzdłuż kolei wąskotorowej do Dąbrowy Miejskiej a potem dalej przez Blachówkę i rezerwat Segiet dojechałem do Zabytkowej Kopalni Srebra w Tarnowskich Górach. Było dość sporo ludzi, jak to w majówkę, ale tym razem moim celem nie były podziemia, a jedynie Skansen Maszyn Parowych znajdujący się na terenie kopalni. Kopalnia w lipcu 2017 r. została wpisana
na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO, znajduje się też na Szlaku Zabytków Techniki Województwa
Śląskiego i na Europejskim Szlaku Dziedzictwa Przemysłowego.
Wieże szybowe zlikwidowanej kopalni Centrum w Bytomiu. Szyb Staszic i Rejtan
Zabytkowa Kopalnia Srebra w Tarnowskich Górach
Parowa, bębnowa maszyna wyciągowa. W przeszłości obsługiwała szyb Maria KWK Matylda w Lipinach. Wyprodukowana w 1887 r.
Parowa maszyna wyciągowa typu Koeppe. W przeszłości obsługiwała szyb Józef KWK Matylda w Lipinach. Wyprodukowana w 1883 r.
Parowa maszyna wyciągowa typu Koeppe. W przeszłości obsługiwała Ruch Pole Poremba KWK Zabrze-Bielszowice. Wyprodukowana w 1907 r. a zmodernizowana w 1925 r. przez Hutę Donnersmarcka w Zabrzu.
Kolekcja parowozów
Walec drogowy parowy wybudowany w 1928 r. przez Zakłady Cegielskiego.
Kamienie graniczne pola górniczego Paul Francesco w Górnikach Rokitnicy z 1839 r. i Isabela w Nowych Reptach z 1844 r.
Kamienie graniczne pola górniczego Bally Castle w Suchej Górze i Miechowicach z 1845 r. i Erica w Starych Tarnowicach Reptach z 1853 r.
Postument z pomnika Wilhelma I ufundowany w 1897 przez miasto pi powiat Tarnowskie Góry.
Potem przez rynek w Tarnowskich Górach, Sowice do Strzybnicy i dalej lasami i polami do Zbrosławic. Nawierzchnie różne od gruntowych przez trawiaste i w końcu kamienne z wysypanego i czasem nie ubitego tłucznia. Dalej już głównie asfaltami przez Boniowice, Wieszową i Rokitnicę do Biskupic i dalej do domu.
Takie niespodzianki też się zdarzały.
W lesie między Strzybnicą a Hebziem (Wilkowice).
W lesie między Strzybnicą a Hebziem (Wilkowice).
Pogoda dopisała i przy okazji udało się zdobyć parę brakujących kwadratów
Kategoria Do 100 km, Wycieczki
Park Śląski
-
DST
19.41km
-
Czas
00:56
-
VAVG
20.80km/h
-
VMAX
58.27km/h
-
Podjazdy
179m
-
Sprzęt RA2
-
Aktywność Jazda na rowerze
Czasu nie było dużo, bo tylko godzina w czasie treningu córki. Zostawiłem dziecko i auto na Azotach w Chorzowie i udało się pokręcić trochę po Chorzowie i trochę po Katowicach. Na początku pokrążyłem trochę po Chorzowie Starym, potem wzdłuż Parku i obok TV Katowice do biura na Wełnowcu po pocztę i na powrocie pętla po Parku Śląskim,
Jedna ze ścieżek w Parku Śląskim
Osioł na wybiegu w ZOO.
Kategoria Do 025 km, Wycieczki
Wielkanocne spalanie kalorii - 2
-
DST
43.43km
-
Teren
6.50km
-
Czas
02:01
-
VAVG
21.54km/h
-
VMAX
42.06km/h
-
Podjazdy
257m
-
Sprzęt RA2
-
Aktywność Jazda na rowerze
Lanoponiedziałkowe spalanie kalorii, a dodatkowo wycieczka pociągiem kolei Śląskich do Gliwic.
W tym roku zostało uruchomione po kilku latach ponownie bezpośrednie połączenie Bytomia z Gliwicami linią kolejową nr 132 na odcinku Bytom - Zabrze Biskupice oraz linii nr 147 na odcinku Zabrze Biskupice - Gliwice. Podróż trwa 20 minut, a pociąg nie zatrzymuje się na żadnych przystankach, bo wszystkie zlikwidowano parę lat temu, a dodatkowo były one w miejscach, które teraz nie gwarantowały odpowiednich potoków pasażerskich. Może dlatego nie cieszy się ona jakąś wielką popularnością, dziś jechało ze mną i moim rowerem jeszcze 7 osób.
Więc najpierw trochę ponad 5 km na pociąg do Bytomia, potem pociągiem z Bytomia do Gliwic, a na końcu powrót z Gliwic do domu. Ponieważ miała to być wycieczka pokręciłem trochę po centrum Gliwic, potem pojechałem do Szobiszowic do gliwickiej radiostacji i dalej przez Żerniki, las Maciejów, Mikulczyce, Osiedle Młodego Górnika, Biskupice, Rudę, Godulę i Lipiny.
Na dworcu w Bytomiu
Kościół św. Bartłomieja w Gliwicach (stary). Kościół wybudowany w XV w.
Radiostacja Gliwice (Gleiwitzer Sender). Wieża nadajnika o wysokości 111 m.
Radiostacja Gliwice (Gleiwitzer Sender). Budynki radiostacji.
Żerniki pomnik ku czci ofiar I i II WŚ.
Kategoria Do 050 km, Wycieczki
Wielkanocne spalanie kalorii - 1
-
DST
20.89km
-
Teren
5.00km
-
Czas
01:03
-
VAVG
19.90km/h
-
VMAX
46.98km/h
-
Podjazdy
137m
-
Sprzęt RA2
-
Aktywność Jazda na rowerze

Pogranicze Chorzowa Batorego (Wielkich Hajduk) i Kochłowic - widok na południe

Wagony CTL Logistics na stacji w Kochłowicach

Widoku w stronę północną w kierunku zlikwidowanej kopalni Nowy Wirek

Budynek dworca kolejowego zlikwidowanej stacji Kochłowice - obecnie knajpka Banhof

Wieża wodna przy stacji Kochłowice

Pomnik ku pamięci poległych obrońców ojczyzny

Kategoria Do 025 km, Transport, Wycieczki
SO-SW_1
-
DST
36.00km
-
Teren
10.50km
-
Czas
01:48
-
VAVG
20.00km/h
-
VMAX
41.88km/h
-
Podjazdy
95m
-
Sprzęt RA2
-
Aktywność Jazda na rowerze
Powrót z pracy z niespodzianką - niestety niemiłą, choć początek był całkiem przyjemny. Przejechałem po Hubertusach - stawach na Bagrach na pograniczu Katowic i Mysłowic, potem wzdłuż Brynicy przez Stawiki i Park Tysiąclecia w Sosnowcu Milowicach i przez Czeladź znowu wzdłuż Brynicy do Parku Grabek. Zacząłem kierować się w stronę Siemianowic i stało się. Jak to u nos na Śląsku się godo " chycioł żech pana" tzn przedziurawiłem dętkę, złapałem snejka jak zwał tak zwał. Najechałem na jakiś ostry kamień albo krawężnik i jak się później okazało dętka poszła w dwóch miejscach. Miałem łatki i zabrałem się za lepienie, ale nie mogłem zlokalizować dziury - nie dało się na tyle napompować dętki żeby znaleść dziurę. Poskładałem koło i ruszyłem z buta w stronę domu z rowerem w ręku, jednak iść 15 kilometrów na nogach mi się nie uśmiechało. Po przejściu 3 km doszedłem do stacji Moya gdzie podłączyłem dętkę do kompresora i od razu sukces - zlokalizowałem dziury. Po zaklejeniu ich łatką napompowałem oponę i ruszyłem przez Michałkowice, Chorzów Stary, Łagiewniki do Chropaczowa. Ta część jazdy obyła się bez niespodzianek. Na koniec jeszcze dodatkowe 2 km tam i z powrotem do Piaśnik.
Ścieżka między Hubertusem II a Hubertusem III
Hubertus II w tle zrujnowana wieża wodna z Huty Szopienice
Kładka nad Brynicą - widok z Zagłębia na Śląską stronę.
Kategoria Do 050 km, Transport, Wycieczki
Na Żabie Doły i do Selgrosa
-
DST
26.06km
-
Teren
10.00km
-
Czas
01:19
-
VAVG
19.79km/h
-
VMAX
39.19km/h
-
Podjazdy
187m
-
Sprzęt RA2
-
Aktywność Jazda na rowerze
Wieczorna jazda do Selgrosa do Bytomia przez Dolinę Bytomki i Żabie Doły.
Żabie Doły - Staw Łąka
Żabie Doły - Staw Łąka
Żabie Doły - Staw Kolejarz
Kategoria Do 050 km, Transport, Wycieczki
Do Bytomia okrężnie
-
DST
36.41km
-
Teren
10.50km
-
Czas
02:00
-
VAVG
18.20km/h
-
VMAX
54.09km/h
-
Podjazdy
300m
-
Sprzęt RA2
-
Aktywność Jazda na rowerze
I znowu transportowo, ale mimo wszystko udało się dołożyć trochę drogi i zrobić parę kilometrów po lokalnych bezdrożach. Z centrum SW przez Żabie Doły, Brzeziny i Brzozowice do Bytomia. Powrót przez Knajfeld, Szombierki i Dolinę Bytomki. Plus dodatkowe 2 km do Piaśnik. Jedyny minus tej jazdy to silny wiatr wiejący z przodu lub od boku. Dodatkowo wieczorem jeszcze pokręcone 2km do Piaśnik.
Widok znad autostrady A4 w kierunku centrum Piekar Śląskich - Bazylika w Piekarach (dwie wieże) i kościół kalwaryjski (jedna wieża)
Rynek w Bytomiu strona północno-wschodnia.
Dolina Bytomki w oddali Elektrownia Szombierki i kościół w Bytomiu Bobrku.
Dolina Bytomki - w dole widoczna rzeka Bytomka, która w latach 1922-1939 była w tym miejscu rzeką graniczną pomiędzy PL i DE. To co za rzeką to już były Niemcy.
Kategoria Do 050 km, Transport, Wycieczki
DBD_1
-
DST
33.95km
-
Teren
2.00km
-
Czas
01:40
-
VAVG
20.37km/h
-
VMAX
68.97km/h
-
Podjazdy
271m
-
Sprzęt RA2
-
Aktywność Jazda na rowerze
Pierwszy raz w tym roku do biura na Wełnowiec po pocztę. Z reguły siedzę w pracy w Sosnowcu, więc do biura jeżdżę tylko wtedy kiedy muszę coś odebrać i akurat dziś pojawiła się okazja. Na powrocie dodatkowe kółka po Parku Ślaskim zobaczyć jak wygląda remont Planetrium i przez Hajduki zobaczyć jak przebiega remont torowiska tramwajowego przy ul. Hajduckiej. Ciągle trwa.
Tablica pamiątkowa ku czci lokalnego patrioty na budynku przy ul. Józefowskiej i Rzymełki.
Jedna z wielu rzeźb w Parku Śląskiem w okolicach ZOO.
Kolejna rzeźba.
Planetarium Śląskie - ciągle trwają prace remontowe, ale wygląda, że już końcówka.
Planetarium - widok od strony obserwatorium astronomicznego. Trochę się kopuła planetarium "zlała" z niebem.
Kategoria Do 050 km, Transport, Wycieczki
Na Fryna
-
DST
15.81km
-
Teren
0.50km
-
Czas
00:45
-
VAVG
21.08km/h
-
VMAX
38.56km/h
-
Podjazdy
103m
-
Sprzęt Haibike
-
Aktywność Jazda na rowerze
Zima wróciła w piątek i nie chce odejść, co prawda śnieg już nie pada, ale temperatura nie przekracza 1-2 stopni. Na szczęście dzisiaj drogi były już suche i można było wyciągnąć koło na świeży luft i przy okazji małego obowiązku zrobić parę kilometrów po Rudzie Śląskiej i Świętochłowicach. Miało być wszystko po asfalcie, ale przez nieuwagę zrobiło się około 500 m w terenie, co niestety będzie skutkowało czyszczeniem roweru. Przez Lipiny i Chebzie na Nowy Bytom (lokalnie: Fryncita, Fryna, Friedenshütte), a potem przez Zgodę i Koreę do Chropaczowa.
Lipiny - stary ratusz lipiński
Chebzie - w drodze na Nowy Bytom
Nowy Bytom - zabytkowa, zrewitalizowana kamienica przy ul. Niedurnego.
Nowy Bytom - willa Florianka z1905 r. - dom gościnny dla dyrektora huty żelaza Friedenshütte (huty Pokój).
Kategoria Do 025 km, Transport, Wycieczki














